Narcy World War Free Now OTH

Quoi de mieux pour débuter la semaine qu'un nouvel album? Narcy, le talentueux Montréalais qui a aussi été connu comme The Narcicyst, vient de sortir son deuxième LP, World War Free Now!, et on l'écoute sans cesse pour aborder la semaine sur le bon pied. Nos attentes sont toujours plus élevées quand c'est un project créé par Narcy et WWFN ne déçoit pas! Il travail aussi sur une bande dessinée du même nom pour accompagner l'album, qui sera bientôt disponible.

Vous pouvez écouter World War Free Now! dès maintenant sur iTunes, Spotify, iHeartRadio, TIDAL, Anghami, et Google Play!


There's no better way to start the week than walking into the office and finding new music to listen to. Narcy, the multi-talented Montrealer formerly known as The Narcicyst, just dropped his sophomore LP, World War Free Now!, and we've been bumping it to start the week off on the right foot. Of course, the bar is always set high when Narcy drops a new project and WWFN does not disappoint. He's also working on releasing a comic book by the same name to accompany the album, so we'll be on the look out for that!

You can listen to World War Free Now! on iTunes, Spotify, iHeartRadio, TIDAL, Anghami, and Google Play!

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English version follows French.

Auteur: Habib Siam - Traduction: Nancy Siam - Photographie: Tron - Art: Tracy Siam - Musique: Sandhill

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C'mon Feet Roxanne Porlier Banner OTH
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Encore un jour neigeux à Montréal, c’est probablement le première fois depuis où je pense à mettre des bottes : hors de question. Ce sera des Air Force 1, des high tops pas les mids. C’est un peu la mission pour arriver à Longueuil, mais le fait de savoir que le métro passe sous l’eau quand il traverse le fleuve Saint Laurent rend le voyage un peu fantastique. Je revois mes notes pré-entrevue quand je spot quelqu’un qui porte une paire de Jordan 9 noir et blanche. Je me penche et je fixe les sneakers pour déterminer si c’est la rétro 2010 ou une paire du countdown pack. A ma connaissance, le premier œillet est la seule petite différence entre les deux sorties. Mon iPod passe à Where I’m From de Sean Carter. Les yeux compulsivement rivés sur les baskets, je capte la seule ligne qui est difficile à rater : « Qui sont les meilleurs MC ? Biggie, Jay-Z, ou Nas ? ».

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Quelques semaines avant, j’ai parlé à Emily, la meilleure pote de Roxanne. Elle m’avait suggéré une petite variation sur la parole en me révèlant que son amie d’enfance a un truc pour Channing Tatum, Joel Ortiz et B.I.G. Muni de cette information privilégiée, j’étais déterminé à me faire un trip Narduwar et mettre la pression sur la sales rep de sneakers pour choisir son préféré – celui avec qui elle metterait si on lui donnait la chance. Ce n’est pas le genre de question qu’on pose à quelqu’un qu’on connait à peine, surtout pas quand l’entrevue est sur les chaussures. Mais l’accueil de Roxanne a établi une ambiance détendue et chaleureuse pour la séance, le tout couronné par le notoire sandwich de fromage grillé et une tentative ratée d’une demi heure pour réparer une machine à espresso pété. Dans ces circonstances, comment ne pas demander ?

Roxanne Porlier et moi avons pris notre premier contact l’été dernier quand C’mon Feet était encore une proposition à moitié écrite pour une expo. Elle avait proposé de garantir des stands et de ce fait, était une des premières personnes à aider le projet à décoller. Aussi bête que ça peut sembler, ce qui m’avait le plus frappé dans nos premiers échanges de textos était qu’elle avait un langage presque parfait – pas de fautes d’orthographe, pas d’abréviations, et rarement un accent manquant. « C’est important »,  souligne la jeune femme de 24 ans quand je lui fais remarquer sa parfaite syntaxe. « Ta façon d’écrire reflète ta manière de pensée et à quel point tu es attentionné en général. » Je n’ai pas été surpris d’apprendre plus tard qu’elle était enseignante. Sa passion pour les sneakers lui ont permis de connecter avec des ados dont le comportement a été défini comme problématique par d’autres éducateurs. Qu’elle porte des Jordans ou des Timberlands aux lacets défaits, le choix de chaussure de Roxanne enchantait ses étudiants et les aidait à réimaginer ce à quoi l’autorité pouvait ressembler.

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Saisissant les opportunités au bon moment, Roxanne a finalement décroché un boulot avec une boîte de sneakers, en commençant par le marketing pour arriver à la vente. « Je fais toujours la blague que je suis passée de la tête aux pieds », dit-elle. Il n’y a rien que la coureuse de fond fait qui peut être banalisé. Son condo de deux étages est un méli-mélo de mondes qui semblent clasher s’ils sont pris au sens premier. Un flyer pour un concert hardcore à Café l’Inco est posé à côté du vinyl Kind of Blue de Miles Davis. En copiant l'art de Mark Chronic, elle mélange le Hip Hop avec des produits de la culture populaire comme la B.D Peanuts de Charles Schulz. Des talons sont alignés à côté de rangés de sneakers. « Quand ils ne sont plus beaux, je les mets sur une étagère », elle partage, en faisant référence à ses baskets en fin de vie. « Je les garde, parce que je trouve que (…) c’est comme un segment de ta vie, c’est comme une partie de toi… Fait que je deviens super attachée à… ben, au matériel en fait ».

Écoutez le podcast en bas de page et dirigez-vous vers @cmonfeet sur Instagram pour plus de photos!

(Note de l'éditeur: Les pièces inspirées par Mark Chronic sont des copies uniques et sont destinés à un usage personnel.)

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Another snowy Montreal day – probably the first time in a year I consider wearing boots, but never that. Air Force 1s it is, high tops not the mids. It’s a bit of a trek to Longueuil, but knowing the metro dips under water as it crosses the St. Lawrence River somehow makes the trip a little fantastical. I’m going over pre-interview notes when I spot someone wearing a pair of black and white Jordan 9s. I lean in and squint at the eyelets, trying to determine whether it’s the 2010 retro or a pair from the countdown pack. To my knowledge, the first lace hole is the only minor difference between the two releases. My iPod jumps to Sean Carter’s Where I’m From. Eyes compulsively focused on the kicks, I catch the one line that’s hard to miss: “Who’s the best MCs? Biggie, Jay-Z, or Nas?” 

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A few weeks prior, I spoke with Roxanne’s best friend, Emily, who suggested a slight variation on the lyric: Roxanne apparently has a thing for Channing Tatum, Joel Ortiz, and B.I.G. Equipped with this privileged information, I was set on pulling a Nardwuar and pressuring the sneaker sales rep into picking a favorite – the one she’d basically settle down with if given the chance. It’s not the type of question you ask someone you barely know, particularly when the context of the interview is footwear. There was something about Roxanne’s hospitality though that set the tone for a relaxed and homey session. The afternoon’s highlights included Em’s infamous grilled cheese sandwiches and a failed half hour attempt at fixing a busted espresso machine. Under the circumstances, how could I not ask?

Roxanne Porlier and I first connected last summer when C’mon Feet was still a half-written proposal for an exhibit. She had offered to help secure display stands and, as a result, was one of the first people to help the project get rolling. Silly as it may sound, what stood out most to me about our earlier text exchanges was the she used near perfect diction – no spelling errors, no abbreviations, and rarely a missing accent. “It’s important,” the 24-year-old explained when I pointed out her flawless syntax. “The way you write is a reflection on how you think and how diligent you are in general.” It came as almost no surprise when she later informed me she used to be a schoolteacher. Her passion for sneakers enabled her to bond with teens whose behavior other instructors labeled problematic. Whether she was rocking Jordans or unlaced Timberlands, Roxanne’s choice of kicks endeared her to students and helped them reimagine what authority could look like.

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Catching the right breaks at the right time, Roxanne eventually landed a job with a sneaker company, starting in marketing and moving to sales. “I always joke that I worked my way down from head to foot,” she says. There’s no dumbing down in anything the distance runner does though. Her two-story condo is a cultural mish mash of worlds that might appear to clash if taken at face value. A flyer for a hardcore show at Café l’Inco rests next to a Miles Davis Kind of Blue LP. Mimicking Mark Chronic's artwork, she infuses Hip Hop into popular culture staples like Charles Schulz's Peanuts comic strips. Heels line up by rows of sneakers. “When they’re not wearable anymore, I tend to keep them, maybe put them on a shelf somewhere,” she shares, referring to older kicks with little life left. “They’re like a reflection of your life experiences. They’re a part of who you are. (…) I get really attached to them, even though they’re just material objects.”  

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(Editor's note: The Mark Chronic inspired pieces are 1/1 copies and are intended for personal use only)

I Love Ugly Pop Up OTH

Nous sommes très content d'accueillir la boutique éphémère I Love Ugly chez OTH. Du 3 au 14 juin, nos clients auront la chance de découvrir la plus récente collection dans un environment unique. Pour célébrer le lancement de la boutique éphémère, nous avons organisé une soirée de magasinage le 3 juin, complète avec un DJ, de la bière Broken7, et un staff sur place pour vous guider à travers la nouvelle collection. Les clients qui font des achats I Love Ugly auront aussi la chance de gagner une carte cadeau OTH!

Au cours des dernières années I Love Ugly est devenue une marque importante dans le streetwear et dans les garderobes de nos clients. La marque néo zélandaise a reçu beaucoup d'attention pour son très populaire Zespy Pant; un pantalon drop crotch avec une coupe relaxe, offerte dans de nombreuses combinaisons de couleurs et tissus qui a popularisé un nouveau look dans le monde du streetwear. Avec une popularité croissante, la marque continue de dévoiler de nouvelles collections et des collaborations avec des artistes et des personnes d'influence.

Soyez certains de RSVP pour la soirée de magasinage sur l'évènement Facebook


We're excited to welcome the I Love Ugly pop up shop to OTH -- from June 3rd until June 14th, customers will have the chance to shop the latest collection in a unique environment. To celebrate the pop up shop's arrival, a shopping party will take place on June 3rd -- the shopping experience includes a DJ, beer courtesy of Broken7, and staff on hand to walk you through the latest collection. Customers who purchase I Love Ugly products will also be entered into a draw to win an Off The Hook gift card.

Over the last few years, I Love Ugly has become a cornerstone of wardrobes and has been one of the most popular brands at the shop. The New Zealand-based brand rose to prominence with the Zespy Pant: a relaxed, drop-crotch pant offered in a variety of colours and materials that helped popularize a new look in menswear. Building on that popularity, the brand has continued to unveil wide-ranging collections and collaborations with notable artists and influencers.

Be sure to RSVP to the shopping party on the Facebook event page!

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Survival Kit May 29 OTH

Le survival kit de la semaine vous propose des options qui seront parfaites n'importe vos plans. Que ça soit un brunch entre amis, un verre au bar, ou un peu de magasinage au Centre-Ville, la Saucony Elite x Bodega Shadow G9 6 gardera vos pieds confortables. Jumelez la paire avec une chemise Bodega et un chino signé Big John pour un habit parfait pour l'été!


This week's survival kit has you covered whether your weekend plans involve going out for drinks with friends, grabbing brunch, or enjoying what the city has to offer. A pair of Saucony Elite x Bodega G9 Shadow 6s will keep your feet happy, while a blue Bodega buttondown gives you something that can be dressed up or worn casually. Round out the look with a pair of Big John chinos for a summer-friendly outfit.

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Vincent Lemieux Guest Mix OTH Mutek

La 16ème édition de MUTEK se déroule cette fin de semaine et on a demandé à Vincent Lemieux, un des organisateurs, de créer un petit mix pour vous donner un avant-goût de ce qui vous attend au cours des prochains jours.

MUTEK a toujours encouragé les performance originales, et s'est taillé une réputation basée sur la promotion des performances live. Les visiteurs sont exposés à un environment multisensoriel au coeur du Quartier des spectacles qui ne fait que renforcer l'ambiance unique de MUTEK. Vous pouvez jeter un coup à la programmation officielle ici, et Vincent a été assez gentil pour nous donner quelques suggestions. La série Parterre du Quartier des spectacles, un évènement complètement gratuit, se déroulera de 17h à 21h le jeudi et vendredi, ainsi que le samedi et dimanche de 15h à 21h. De plus, Vincent propose la performance de Hiroaki Umeda, intitulée SPLIT FLOW & HOLISTIC STRATA. La performance aura lieu ce vendredi au Théâtre Maisonneuve de 19h30 à 21h30, et servira comme un début nord-américain pour un spectacle qui joue sur la musique, la lumière et la danse.

Écoutez le mix de Vincent Lemieux en bas de page et on se donne rendez-vous cette fin de semaine au festival MUTEK!


The 16th edition of MUTEK is kicking into high gear and we tapped Vincent Lemieux, one of the organizers, to create a guest mix to give you a taste of what you can expect over the next few days.

MUTEK has always sought out and promoted original creations that take place in real time and has developed a reputation based on emphasizing live performances. Visitors are treated to a multi-sensory experience in the Quartier des Spectacles that only enhances the MUTEK experience. You can check out the entire program here, but Vincent was nice enough to pass on some recommendations about what not to miss. The Parterre Du Quartier Des Spectacles series, a free showcase, is on from 5-9pm on Thursday and Friday and from 3-9pm on Saturday and Sunday. The other must-see event, according to Vincent, will be Hiroaki Umeda's SPLIT FLOW & HOLISTIC STRATA performance. The show will be held at Théâtre Maisonneuve on Friday from 7:30-9:30 and will mark the North American premiere of Umeda's unique performance that blends music, light and dance.

Listen to Vincent Lemieux's mix below and be sure to check out MUTEK this weekend for more!

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Nike Air Max 90 OG Infrared OTH

C'est une belle semaine pour les sneakers Nike à la boutique, avec quelques unes des paires les plus iconiques qui sortent juste à temps pour l'été.

On commence en force, avec une silhouette classique de Tinker Hatfield, la Air Max 90 OG Infrared. Elle sera disponible à la boutique dès jeudi matin en quantité très limitée. La version Infrared de la Air Max 90 est grandement considérée comme une des paires iconiques du monde des sneakers. La paire sera certainement très convoitée, donc soyez à la boutique de bonne heure pour prendre votre paire!

Un autre classique, la Jordan 1 Chicago, sera mis en vente ce samedi. Bien entendu, la Jordan 1 est une silhouette iconique et lorsqu'elle est déclinée dans un colori original la paire devient encore plus spéciale. On suggère que vous prenez quelques heures d'avance pour vous assurer d'avoir une paire.

De plus, la Nike Air Presto, une silhouette conçue pour faire au pied comme un t-shirt fait au corps, est de retour juste à temps pour l'été. Et mesdames, si vous avez lus jusqu'ici, on a une bonne nouvelle pour vous : deux paires la Nike Air Max 1 Ultra SP seront disponibles à la boutique. Les deux paires se voient déclinées en jacquard, une rouge et une noire.


It's a big week for Nike drops at the shop, with some of the most iconic sneakers being re-released just in time for summer.

For starters, Tinker Hatfield's iconic Air Max 90 OG Infrared colourway will be dropping on Thursday morning in very limited quantities. Some would argue that the Infrared version of the Air Max 90 is one of the most famous sneakers of all time, and they wouldn't be wrong. The shoe will surely be one of the hottest of year, so be at the shop early to grab your pair!

Another classic, the OG Chicago colourway of the Jordan 1, will be dropping on Saturday morning. Of course, the Jordan 1 is an iconic silhouette on its own, but when it gets the OG colourway treatment it deserves extra attention. The release will be extremely limited and you should plan to be in line overnight to secure your pair.

Sandwiched between those two classic shoes are a pair of other noteworthy Nike releases. The Nike Air Presto, a shoe designed to fit your foot like a t-shirt fits your body, makes its return just in time for summer. For the ladies, the Nike Air Max 1 Ultra SP pack features two jacquard patterned Air Maxes, one red and the other black. 

Nike Air Presto OTH
Air Jordan 1 Chicago OTH
Nike WMNS Air Max 1 Ultra SP OTH

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Auteur: Habib Siam - Traduction: Nancy Siam - Photographie: Tron - Art: Tracy Siam - Musique: Sandhill

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C'mon Feet Chris Chiu OTH Banner
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C’mon Feet parle de lieux, d’espaces et des gens qui les occupent. Avec le temps, Le Petit Hôtel sur Saint Paul est devenu une sorte de hub créatif pour le crew et moi. La sœur de Yassin, Hala, a écrit le scénario de Bêtes Humaines dans le café du lobby de l’hôtel. J’ai écrit la majeure partie de ma thèse, sur trois ans, à ce même endroit, en passant - je l’avoue - un nombre infini d’heures à fixer la peinture murale d’En Masse qui couvre le mur incliné au fond de la salle. L’été dernier, pendant une rare pause de ses responsabilités managériales, Mathieu Bourgoyne s’est arrêté près de mon espace de travail pour discuter. Il m’a demandé si ça m’intéresserait d’utiliser la salle à l’entrée de l’hôtel pour quelque chose en lien avec les baskets. « Un pop-up shop, une exposition de collection, ce que tu penses pourrait fonctionner », il suggéra. 

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Finalement, nous avons décidé de faire une expo qui met en avant les fans de sneakers de Montréal. Chaque participant devait choisir une paire de sneakers de leur collection pour l’exposer. Au dessus des chaussures, il y aurait un portrait de la personne ; en-dessous une petite histoire à propos de ce qui rend ces chaussures en particulier spéciales. Dans les mois qui suivent, le projet s’est transformé en C’mon Feet. Quand Christopher Chiu a accepté de participer au projet, il m’a demandé si je pouvais choisir un spot  pour notre entrevue. Je ne pouvais pas penser à un meilleur endroit que celui où tout à commencer. Le fondateur de KicksMTL s’inquiétait d’autre chose. « Combien de paires dois-je apporter ? », il m’a texté. J’ai fait exprès de rester vague, pour le laisser décider mais j’ai eu une mini crise cardiaque la nuit avant notre rencontre. Qu’est-ce que je fais s’il arrive avec une décevante petite sélection ?

Ne jamais remettre en question un homme qui co-gère un blog qui s’appelle The Brag Affair.  Je déguste un espresso quand Chris débarque avec deux sacs marins remplis de tellement de chaussures que les coutures allaient exploser. C’est comme s’il avait ressenti mon soulagement mal dissimulé. Il sourit, confiant et modeste malgré le nom de son site de sneakers. « Il y en a encore », il me fait savoir. On marche vers son mini-van de l’autre côté de la rue, la porte arrière s’ouvre et je vois d’autres sacs tous installés dans leur propre siège auto. La symbolique ne m’échappe pas. Je pense à Cristina qui appelle ses baskets ses bébés, quelque chose que la plupart des fans de sneakers, moi inclus, ont fait à un moment ou un autre. Chris est plutôt réservé mais quand il parle de sa famille ça me rappelle que comparer des chaussures à sa progéniture devrait probablement être réservé à ceux d’entre nous qui ne sont pas encore parents. « Ma femme est une sainte », il me confie en parlant de la division des tâches ménagères. « Elle s’occupe de tout et elle tolère mon obsession des baskets ». 

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Au fur et à mesure que la discussion avance, ce qui me frappe c’est à quel point Chris est une personne sincèrement attentionnée. Dans une culture qui valorise souvent la concurrence et l’excès, où les conversations virent souvent vers qui a la plus grande collection et qui a le plus de perles, le bloggeur à la voix douce est concerné par la construction communautaire en ligne et virtuelle. Il utilise les médias pour promouvoir les collectionneurs locaux et informer ses pairs des soldes et organise aussi des rencontres mensuelles pour que ses « followers » se rencontrent en personne. Chris a appris une leçon importante quand il est tombé sur une paire de Adi-Rose à la solderie Adidas de Boucherville à 16$. Il a posté une photo de sa trouvaille sur le forum Sole Collector et a observé le « thread » engrangé, de façon inattendu, une quantité surprenante de trafic. « C’est là que j’ai eu mon premier moment de célébrité sur Internet, si on peut appeler ça comme ça », Chris pense en prenant une petite pause.  « Ce n’est pas vraiment de la célébrité (…) mais ça m’a donné une idée de ce qu’on peut faire avec très peu ».  

Écoutez le podcast en bas de page et dirigez-vous vers @cmonfeet sur Instagram pour plus de photos!

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C’mon Feet is about places, spaces, and the people who occupy them. Over time, Le Petit Hotel on St. Paul has become something of a creative hub for the crew and me. Yassin’s sister, Hala, wrote the script for Bêtes Humaines in the hotel lobby’s café. I penned the majority of my doctoral dissertation, over a 3 year stretch, in that same spot – admittedly spending countless hours staring at the En Masse mural that covers a slant wall in the back. Last summer, on a rare break from his managerial duties, Mathieu Bourgoyne stopped by my workspace for a quick chat. He asked if I’d be interested in using the front room by the hotel’s entrance for something sneaker-related. “A pop-up shop, a collection display, whatever you think would work,” he suggested. 

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Eventually, we agreed to hold an exhibit spotlighting Montreal sneaker enthusiasts. Each of the participants would choose a pair of kicks from their collection to be on display. Above the pair would be a portrait of the person; below, a short story about what makes those specific kicks noteworthy. In the ensuing months, the project morphed into C’mon Feet. When Christopher Chiu agreed to join the project, he asked if I might pick a good spot for our interview. I couldn’t think of anywhere better than the very place where this all started. The founder of KicksMTL had one other concern. “How many pairs should I bring?” he texted. I was purposely vague, leaving it up to him to decide, but had a mini-panic attack the night before we met. What if he shows up with an underwhelming selection?

Never doubt a man who co-runs a blog called The Brag Affair. I’m sipping on an espresso when Chris shows up with a pair of duffle bags stuffed with so many kicks the seams were ready to burst. It was as if he’d sensed my thinly veiled relief. He smiles, confident and, despite his sneaker site’s name, ever so humble. “There’s more,” he lets me know. We walk to his mini-van across the street, the back door slides open, and I see a couple more bags each nestled in its own baby seat. The symbolism is not lost on me, as I think back to Cristina referring to her sneakers as her “babies” – something most other sneaker enthusiasts, including myself, have done at some point or another. Chris is fairly private but when he speaks about his family, I am reminded that likening shoes to offspring is probably best reserved for those of us who are not yet parents. “My wife is a saint,” he shares, referring to the division of household responsibilities. “She takes care of everything… and she tolerates my sneaker obsession.”

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As we delve deeper into conversation, what strikes me is how genuinely thoughtful an individual Chris is. In a culture that often values competition and excess, where discussions sometimes degenerate into whose collection is bigger and who owns more “heat,” the soft-spoken blogger is concerned with community building, both online and virtual. He uses social media to promote local collectors and inform his peers of sales he comes across, but also organizes monthly meets for his “followers” to connect in person. Chris learned a valuable lesson when he stumbled on a pair of Adi-Rose samples at the Boucherville Adidas outlet for a tidy $16. He posted pictures of his find on the Sole Collector forum and watched the thread unexpectedly garner an inordinate amount of traffic. “That’s where I got my first taste of Internet fame, if you can call it that,” Chris reflects, with a momentary pause. “It’s not real fame (…) but it gave me a sense of what you could do with very little.”  

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Photos: Blair Smith

La semaine dernière, Burgundy Lion et WRG Mag ont été hôtes du Goal's Football Invitational. La journée de foot a été organisée pour une bonne cause et ceux qui y ont participé ont eu le traitement complet d'une journée de match professionnel. Jetez un coup d'oeil aux photos ci-dessous et n'oubliez pas d'encourager votre club!


This past week, Burgundy Lion and WRG Mag teamed up to put on Goal's Football Invitational. The day of football was for a great cause and those who participated were given the complete game-day treatment. Check out some photos from the GFI below and remember to always support your local club!

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Le survival kit de cette fin de semaine est presqu'un cours sur la mode popularisée par les musiciens "grime" tels que Skepta, JME, et Dizzee Rascal. Commencez avec les sneakers, soit une paire de Nike Air Max 90, jumelée avec une paire de pantalons Chapter. Optez ensuite pour un pull Reigning Champ avec un imperméable Rains pour vous garder au sec. Complétez le tout avec une casquette Nike blanche.

Passez à la boutique dès aujourd'hui pour prendre tout ce qu'il vous faut pour ce look!


Not only will this weekend's survival kit have you covered regardless of the weather, but it's also a crash course on the style that grime acts like Skepta, JME, and Dizzee Rascal have popularized. Start from the bottom up with a pair of all-white Nike Air Max 90s, paired with a pair of lightweight pants from Chapter. Up top, we recommend a three-quarter sleeve Reigning Champ top and a waterproof Rains jackets. Cap the look off with a white Nike 5 panel. 

Come by the shop today to grab everything you need to rock the look!

I Love Ugly ont tendance a créer des lookbooks incroyables. Cette fois ci, la marque néo-zélandaise a fait équipe avec Trashhand, le photographe urbain qui connait un popularité incroyable sur Instagram, pour créer un lookbook qui met en vedette des morceaux courants, ainsi que quelques uns qui seront bientôt disponibles. Jetez un coup d'oeil à quelques photos ci-dessous et passez à la boutique pour découvrir les nouveautés I Love Ugly!


I Love Ugly have a knack for pumping out some amazing lookbooks. This time, the New Zealand-based brand has teamed up with renowned urban photographer Trashhand to create a lookbook that puts a mixture of current and upcoming goods on display. Check out a few of our favourite shots below and come by the shop to check out the latest from I Love Ugly!

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C'mon Feet Dylan Adair OTH Banner
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J’ai couru dans le magasin Simon pour m’accorder une pause du froid de février. Pendant que je me baladais dans les allés, je reçois un appel de Cristina que je n’avais pas encore rencontré à ce stade. Elle a appelé pour avoir un peu plus d’informations sur le projet et pour effacer toute tension potentielle avant l’entretien. On a commencé par parler de qui avait accepté de participer au projet, quand elle demande si Dylan est sur la liste. Je m’arrête un instant avant d’admettre que je ne savais pas qui Dylan était. « Mec…t’es rien sans Dylan », elle crie à moitié en insistant bien sur « rien ». Je ne pouvais évidemment pas déconner et prendre le risque de n’être rien, donc j’ai demandé à Cristina de me mettre en contact avec lui. Après quelques emails, mon gars était sincèrement inquiet de ne pas avoir assez pour contribuer au projet- le premier exemple parmi plusieurs de sa diligence pour la recherche de la qualité. Alors on a fixé un rendez-vous téléphonique rapide pour clarifier les choses. 

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Ce qui devait être un appel rapide a fini par être une discussion captivante de presque une heure et demi. On a commencé avec des généralités : silhouettes préférées, le temps passé avec Triple 5 Soul et Tinker. Il y a de l’enthousiasme dans la voix de Dylan Adair lorsqu’il parle de son admiration pour le designer responsable chez Nike et l’emblématique gamme Air Max de Hatfield. Les premières discussions t’apprennent beaucoup sur une personne. La plupart des fans de sneakers, par exemple, associent la Air Trainer 1 avec Bo Jackson. Dylan les appelle les « McEncores ». A l’entendre, je me suis dit qu’il avait grandi avec les sports de raquette, ce qu’il a confirmé en m’avouant que son père était un joueur de squash semi-professionnel. L’indigène de Montréal a une affinité particulière pour la semelle segmentée de la Air Stab, se sent bizarre en chaussure de basket et se méfie des phénomènes de mode. « Je suis tellement content de ne jamais avoir porté des Bape », il avoue. Une fois que la fierté dans sa voix s’estompe, j’entends de l’eau coulée et le bruit d’assiettes. Je lui demande s’il faisait la vaisselle tout ce temps. « Non...je prépare le dîner pour les filles », il répond, avec, j’imagine, un petit sourire.

Quelques semaines plus tard, je rencontre Dylan dans son bureau à Saint Henri pour notre shoot et entretien. Le gars avait rempli le coffre d’une mini-van de boîtes de sneakers. Des Curry Air Max 1, Neon 95 et Michigan Dunk pour son amour des Wolverines. Il y a une citation écrite à la craie sur l’un des murs : « l’excellence n’est pas un acte, c’est une habitude ». La phrase représente une philosophie que Dylan et sa femme Mia ont adoptée et appliquée à Archer Hard Goods, leur entreprise familiale. Alors qu’on parle de tissus et de son amour pour les SB, le designer roux me fait cadeau d’un autre bijou, celui-ci de Voltaire : « qui plume a, guerre a ». Dylan explique que notre façon d’écrire et de parler, d’interagir et de modeler nos vie, est une bataille pour fournir de la clarté, de l’information et du pourvoir à ceux qui nous entourent. C’est pourquoi on a le sentiment d’être en guerre lorsqu’on parle.    

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Je commence à mieux comprendre ce que Cristina voulait dire. Voilà un homme qui a pris une paire standard de Blazer et l’a remodelée pour en faire un hommage à Joy Division pour Sneaker Pimps Montréal. On a parlé de la basket, de ce qu’elle représentait pour lui et de comment un projet personnel a attiré tellement d’attention sur internet et généré une telle controverse. Dix ans plus tard, Dylan les a encore les chaussures. Ces sneakers, qu’il garde dans une boite en bois sur mesure, sont le fruit d’un dur labeur. Il a demandé à un ami de graver au laser les premières paroles d’une chanson intitulé « Insight ». Le choix des mots, mélancoliques et pourtant pleins d’espoir, sont le reflet de la personnalité de Dylan - un individu qui a réussit à trouver une profondeur d’esprit tout en gardant une certaine exubérance et jeunesse. Combien de personnes dans leur quarantaine changeraient de basket 3 fois pendant une session de 4h ? Même chaussure, différentes couleurs. 

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I ran into Simon’s department store for a quick reprieve from the February cold. As I aimlessly wander the isles, I get a call from Cristina, who at this point I hadn’t actually met yet. She rang to get a bit more info on the project and break any potential pre-interview ice. We began discussing who else had agreed to participate, when she asked if Dylan was on the list. I paused, before admitting I didn’t know who Dylan was. “Dude… you’re nothing without Dylan,” she half-yelled, putting some elbow grease into that “nothing.” I damn sure couldn’t mess around and risk being nothing, so I had Cristina put me and him in touch. A few e-mails in, my man was genuinely concerned about whether he had enough to contribute to the project – the first of many examples of his diligence in the pursuit of quality. So we set up a quick phone meeting to iron things out.

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Quick ended up being a very free-flowing and engaging hour and almost a half. We started with broad brushstrokes: favorite silhouettes, his time with Triple 5 Soul, and Tinker. There’s a spark in Dylan Adair’s voice when he talks about his admiration for Nike’s head designer and Hatfield’s iconic Air Max line. You can find out a lot about a person in that first conversation you share. Most sneaker lovers, for example, associate the Air Trainer 1 with Bo Jackson. Dylan refers to them as the “McEncroes.” Hearing him say that, I assumed he grew up around racket sports, which he confirmed when he mentioned his father was a semi-professional squash player. The Montreal native has a particular affinity for the segmented sole on the Air Stabs, feels funny wearing basketball shoes, and is generally suspicious of popular trends. “I’m so glad I didn’t drink the Bape Kool Aid,” he tells me. Once the pride in his voice subsides, I hear water run through a faucet and the clanging of plates. I ask if he’d been doing dishes this whole time. “No… I’m making dinner for the girls,” he responds, with what I imagine might have been a smirk.

A few weeks later, I meet Dylan at his office in St Henri for our shoot and interview. This dude had filled the back of a mini-van with a stack of sneaker boxes. Curry Air Max 1s, Neon 95s, and Michigan Dunks for that “Go Blue!” love. There’s a quote handwritten in chalk on one of the walls: “Quality is not an act, it’s a habit.” The phrase represents a life philosophy that Dylan and his wife Mia have embraced and subsequently applied to Archer Hard Goods, their family business. As we chat about fabrics and his love for SBs, the red-headed designer blesses me with another gem, this one from Voltaire: “Qui plume a, guerre a.” Dylan explains that as we write, speak, and interact with one another, as we design our respective lives, we are engaged in a relentless battle to provide clarity, information, and power to those around us. Ultimately, when we speak we are at war.

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I begin to get a better sense of what Cristina meant. This is a man who once took a general release Blazer and refashioned it into a tribute to Joy Division for Sneaker Pimps Montreal. We talked about the sneaker and what it meant to him. How what began as a passion project gained so much online traction and generated controversy. Ten years later, Dylan still has the shoes, which he keeps in a custom wood box. They are a true labor of love. On the Nikes’ swoosh, he had a friend laser etch the opening lyrics to a song fittingly titled “Insight.” The choice of words, melancholic yet somewhat hopeful, are a reflection of Dylan’s character – a thoughtful individual who’s nurtured a depth of spirit balanced with exuberance and youthfulness. How many 40 some odd year olds would change sneakers three time during the course of a 4-hour session? Same shoe too, just different colorways. 

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OTH x La Montréalaise Atelier

Pour célébrer les 15 ans d'OTH, ainsi que l'approche de l'été, nous avons fait équipe avec La Montréalaise Atelier pour créer un chandail exclusif et limité, signé OTH x La Montréalaise Atelier. Le t-shirt est décliné en blanc, avec une typographie classique de la marque montréalaise en bleu, une couleur qui figurera parmi les célébrations du 15ième anniversaire de la boutique. 

Le t-shirt OTH x La Montréalaise Atelier sera disponible exclusivement chez OTH dès samedi matin, en quantité limitée.


To celebrate the warmer weather and the shop's 15th anniversary, we've teamed up with La Montréalaise Atelier to create an exclusive, limited edition OTH x La Montréalaise Atelier top. The top features the Montreal brand's classic cursive typography in an OTH-exclusive blue colourway, which will be a theme of this year's 15th anniversary celebration. 

The OTH x La Montréalaise Atelier top will be available exclusively at OTH as of Saturday morning, in limited quantities.

OTH x La Montréalaise Atelier

Les nouveaux t-shirts "OTH - c'est chez nous" sont maintenant disponibles à la boutique et en ligne! Cette fois ci, nous avons rendu homage au Mile End, Mile Ex, et Park Ex. Jetez un coup d'oeil aux photos de Tron, en suivant les liens ci-dessus, et dirigez-vous vers la boutique en ligne pour prendre vos t-shirts avant qu'ils ne soient partis!


The latest round of Neighbourhood tees are now available at the shop and online! This time, we've paid homage to Mile End, Mile Ex, and Park Ex. Be sure to check out Tron's photos by clicking on the links above and head over to the online shop to grab your t-shirt before they're gone!

OTH c'est chez nous

English version follows French.

Auteur: Habib Siam - Traduction: Nancy Siam - Photographie: Tron - Art: Tracy Siam - Musique: Sandhill

Previously on C'mon Feet.

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C’était le premier entretien et photo shoot qu’on a fait pour C’mon Feet. Je n’avais jamais rencontré Cristina mais on s’était eu au téléphone plusieurs fois après que Yassin m’a recommandé de l’inclure dans le projet. Il ne sait pas exactement ce qu’elle fait dans la vie, mais il sait qu’elle bosse dans le design, qu’elle aime les sneakers et qu’elle a des histoires à n’en plus finir. J’ai rencontré notre mystérieuse « fashionista » un jour d’hiver typiquement montréalais où on voit la neige tomber horizontalement. Je ne sais pas exactement comment ni où les flocons touchent le sol, mais évidemment ils le font. Petit à petit, la ville nous fait penser au bureau de Tony avant qu’il nous introduise à son « petit pote. » Le temps que j’arrive chez Cristina les escaliers qui mènent à son appartement représentent un tel risque que je maudis l’hiver et les marches glissantes d’un même souffle gelé. Au moins, ce ne sont pas les escaliers en colimaçon.

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J’arrive en haut, je sonne et je remarque un autocollant sur la porte : « attention au chien ». Au moment où je rentre, je suis accueilli par Carlito Suavé, un bulldog victorien de Biscayne, et C-Dawg Playboy, un Jack Russell écossais que Cristina a adopté à Dubai. Pour quelqu’un d’origine Espagnole, Aztèque, Italienne et Libanaise, rien d’étonnant à ce qu’elle partage sa maison avec deux chiens internationaux. Le couloir d’entrée mène à une autre volée de marches. Celles-ci vous conduisent à une chambre avec une table en bois de chêne. A droite, il y a ce qui semble être un dressing avec tout un tas de SB éparpillées dans le coin. « Je n’ai jamais vu une paire de Hunters aussi petites », je me suis dis. C’est là que Cristina sort, une paire de Blazer avec un pony hair swoosh aux pieds – un 5,5 homme je découvre plus tard.

Ana Cristina Mendoza échappe à toute définition ou catégorisation qu’on pourrait lui imposer. Son attirance pour la mode est enracinée dans le rythme effréné de l’industrie. « Ca bouge toujours, ça évolue, ça change et ce n’est jamais immobile…et je pense que c’est dans mon sang. Je suis né avec »,  elle m’explique en racontant son parcours nomade. Après avoir écouté son entretien, Yassin m’envoie un email. « Je ne sais toujours pas ce que Cristina fait »,  il admet. Mais, je suis sûr que c’est le but. Cristina se connait assez bien pour savoir exactement ce qu’elle fait et vers quoi elle se dirige. Elle semble être quelqu’un avec de grandes aspirations, le talent pour les réaliser et toute l’intention du monde de le faire. J’ai comme l’impression que son imprécision et sa réserve occasionnelle sont des techniques de défense pour ne pas être bloqué dans les perceptions des autres de qui elle est et de ce qu’elle représente. Dans un sens, c’est ironique qu’elle n’ait pas gardé une seule de ses boîtes de sneakers. 

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Cristina a un avis unique sur les chaussures, faisant souvent référence aux structures de la mode, l’architecture des sneakers, ou la construction d’une chaussure. Malgré son affinité pour le changement, l’amour de la latino-libanaise pour les baskets émane de la constance qu’elles lui procurent. « Elles sont fidèles », insiste-t-elle. « Je veux dire regarde…une femme grossie, et elle perd du poids, ensuite elle redevient un peu boulotte, mais tu sais quoi ? Ta chaussure te va toujours. » C’est cette fiabilité qui a permis de créer un lien entre Cristina et ses pompes. Elle traite ses baskets comme l’incarnation de certains moments de sa vie, qu’ils soient doux, aigres, ou aigres-doux. Du voyage au travail, des relations aux souvenirs d’enfances, Cristina a des histoires pour chaque paire. Il me semble qu’on l’a vu pendant une phase de transition dans sa vie – une phase symbolisée en quelque sorte par son éloignement des baskets pour entrer dans l’univers des chaussures à talon. Elle a eu les larmes aux yeux quand elle s’est mise à penser à ce que les SB, Jordan et Diamond Turf représentent pour elle. Ce tremblement momentané dans sa voix pendant qu’elle nous parlait de ses « bébés » était un beau moment, émouvant, l’un des plus authentique que nous ayons vécu sur ce projet.

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 Note de l’éditeur : pour information, je me suis cassé la gueule sur ses escaliers en descendant.

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This was the first interview and shoot we did for C’mon Feet. I had never met Cristina, but we’d spoken on the phone a few times after Yassin had recommended I include her in the project. He couldn’t tell me exactly what she did, but knew she was in design, loved her some sneakers, and had stories for days. I linked with our mystery fashionista on one of those Montreal winter days where you look out the window and see snow “falling” horizontally. I’m still not sure how or where the flakes ever hit the ground, but they obviously do and have the city looking like Tony’s desk before we say hello to his “little friend.” By the time I get to Cristina’s, the staircase leading up to her apartment poses enough of a hazard that I curse the winter and the slippery steps in the same frozen breath. At least they’re not the windy ones.

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I get to the top, ring the doorbell, and notice a sticker on the front door: “Beware of Dog”. As I walk in, I’m greeted by Carlito Suavé, a Victorian Bull Dog from Biscayne, and C-Dawg Playboy, a Scottish Jack Russell Cristina adopted in Dubai. Sharing a home with two international canines seems only fitting for someone whose cultural background is a mix of Spanish, Aztek, Italian, and Lebanese. The hallway entrance connects to another flight of stairs. These ones take you up to a room with a solid oak dining table. To the right is what seems like a walk-in closet with a bunch of pink box era SBs scattered in the corner. “I’ve never seen a pair of Hunters so small,” I thought to myself. That’s when Cristina steps out, rocking a pair of Blazers with a pony hair swoosh – a men’s size 5.5 I would later find out.        

Ana Cristina Mendoza eludes any definition or categorization you might impose on her. Her attraction to fashion is rooted in the industry’s relentless pace. “It’s always moving, and evolving, and changing, and never being still… and I think it was in my blood. I was born with it,” she explains while recounting a nomadic upbringing. After listening to her interview, Yassin shot me an email. “I still don’t know what Cristina does,” he admitted. I’m pretty sure that’s the point though. Cristina is self-aware enough to know exactly what she’s doing and where’s she headed. She strikes me as someone with great aspirations, the talent to live up to them, and every intention of banking on that promise. I get the sense that her occasional vagueness or aloofness is a defense tactic against being trapped in other people’s perceptions of who she is and what she’s about. In a way, it’s ironic and telling that she hasn’t kept a single one of her sneaker boxes.

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Cristina has a unique take on footwear, often referring to the mathematics of fashion, the architecture of sneakers, or the construction of a shoe. Despite her affinity for change, the Lebano-Latina’s love for sneakers comes from the consistency they provide her. “They’re loyal,” she insists. “I mean look… a woman gets fat, and she looses weight, and then she gets a bit plumpier again, but you know what? Your shoe will always fit you.” It’s this reliability that helped create a bond between Cristina and her kicks. She treats her sneakers as the embodiment of certain phases in her life, whether sweet, bitter, or bittersweet. From travels to travails, relationships and childhood memories, Cristina has stories to fit every pair she owns. We seemed to catch her at a transitional point in her life – one symbolized, in some ways, by her move away from sneakers into the world of heels. She got misty when reflecting on what her SBs, Jordans, and Diamond Turfs meant to her. That momentary crack in her voice as she spoke to us about her “babies” was beautiful, touching, and one of the more genuine moments we experienced on this project.

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 Editor’s note: For the record, I busted my ass on those stairs on the way down.

 

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Cette fin de semaine, optez pour un t-shirt Manheight, le Cycling Pant de Muttonhead et une nouvelle paire de Stan Smiths. Complétez le tout avec une paire de lunettes de soleil signée SUPER, et un porte-feuille Tanner Goods! 


This weekend, opt for a Manheight Manufactured Goods Tee, Muttonhead's classic Cycling Pant, and a fresh pair of Stan Smiths. Complete the look with some SUPER sunglasses and a wallet courtesy of Tanner Goods!