La marque danoise WOOD WOOD vient de dévoiler leur lookbook pour la saison printemps-été 2015. Jetez-y un coup d'oeil, et passez à la boutique voir leur collection actuelle!


Danish brand WOOD WOOD just revealed their Spring-Summer 2015 lookbook. Check it out below the jump and stop by the shop to check out their current collection!

WOOD WOOD OTH
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OTH New Slang Pack

Nous sommes contents d'introduire notre plus récente collection de t-shirts, réalisés avec le designer graphique Bartolomé Graziana. Intitulée le "New Slang Pack", la collection de trois t-shirts se voit inspirée d'expressions prises de la culture hip-hop et popularisées sur l'internet. 

 

De Urban Dictionary:

CUFFING SEASON: Pendant l'hiver et l'automne, les gens qui seraient d'habitude plus à l'aise touts seuls désirent s'attacher à une autre personne. Le temps froid et les activités intérieurs rend les gens à chercher un partenaire à qui s'attacher.

SO ICEY: Être plus "icey" qu'une personne normale. Avoir beaucoup de bijoux et avoir l'air d'un vrai G.

BURRR"BURRR" est ce que le rapper Gucci Mane dit plusieurs fois dans chaque chanson pour symboliser la quantité incroyable de "ice" sur ses bijoux. 

 

Les t-shirts de la nouvelle collection "New Slang" sont désormais disponibles à la boutique. 


We are happy to introduce our latest collection of graphic t-shirts, created in collaboration with graphic designer Bartolomé Graziana. Inspired by hip-hop slang that has been popularized on the internet, the collection of three t-shirts is appropriately called the "New Slang Pack". 

 

Via Urban Dictionary:

IT'S CUFFING SEASONDuring the Fall and Winter months people who would normally rather be single or promiscuous find themselves along with the rest of the world desiring to be "Cuffed" or tied down by a serious relationship. The cold weather and prolonged indoor activity causes singles to become lonely and desperate to be cuffed.

SO ICEYBeing more icey than the normal person. Having lots of ice and looking like a real G.

BURRRBURRR is what rapper Gucci Mane says after every line in order to symbolize the mad ice on his chain.

 

The t-shirts from the "New Slang Pack" are now available at the shop. 

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Ippudo Engineered Garments OTH

Ippudo est un des meilleurs restaurants de ramen à New York, qui depuis 2008, essaye de redéfinir comment les New Yorkais voient le met traditionnel asiatique. Avec l'énorme succès qu'Ippudo connait, le restaurant a décidé de créer un uniforme qui lui serait unique. 

Ippudo Engineered Garments OTH
Ippudo Engineered Garments OTH

Le chef d'opérations du restaurant, Yusuke Nakamura, s'est donc tourné vers Engineered Garments et Daiki Suzuki, le designer derrière la marque new yorkaise qui vient d'arriver chez OTH cette saison. Nakamura et Suzuki se sont rencontrés plusieurs fois pour trouver des designs qui fonctionneraient dans une cuisine.

Les résultats sont un tablier et un veston de travail, créés avec une toile légère, et des trous de ventilation sous les bras, pour permettre au cuisiniers d'être confortables lorsqu'ils sont au restaurant. De plus, comme chaque pièce créée par Engineered Garments, l'uniforme est fait à New York, dans la manufacture de Engineered Garments.

Toutes photos grâce à First We Feast et Justin Chung, qui ont photographier l'équipe d'Ippudo dans leurs nouveaux uniformes.

Ippudo Engineered Garments OTH
Ippudo Engineered Garments OTH

Ippudo is one of New York's finest ramen establishments. Since 2008, it has sought to redefine how New Yorkers have seen the traditional Asian dish. With the enormous success that Ippudo has had, the restaurant decided to create a uniform that would be unique to its hallowed kitchens. 

Ippudo Engineered Garments OTH
Ippudo Engineered Garments OTH

Yusuke Nakamura, the restaurant's Chief of Operations, turned to Daiki Suzuki, the man behind Engineered Garments, the New York-based brand that arrived for the first time at OTH this season. Nakamura and Suzki sat down together a number of times to hammer out the details and designs that would work within a kitchen setting.

The result is a two-piece uniform based around a tablier and a work jacket, created with lightweight twill fabric and ventilation under the arms, that allows staff to be comfortable when they're in the kitchen. Like every piece created by Suzuki and Engineered Garments, the uniforms are made in the Engineered Garments atelier in New York's Garment District.

All photos courtesy of First We Feast and Justin Chung, who took initiative and shot the Ippudo staff in their new uniforms.

Ippudo Engineered Garments OTH
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OTH Burton Thirteen

Burton s'est taillé une belle niche dans la communauté internationale de planche à neiges; la marque américaine, basée à Burlington, au Vermont, a l'honneur d'être la plus grande marque liée à ce sport d'hiver, ainsi que le propriétaire de la première manufacture de planches au monde.

Cette saison, Burton vise a se tailler une place dans le monde de la mode, faisant équipe avec Yosuke Aizawa, qui a travaillé chez COMME des GARÇONS avant de fonder White Mountaineering et THIRTEEN WORKS INC, pour créer une collection intitulé Burton Thirteen.

OTH Burton Thirteen

La collection est basée sur un nombre de morceaux classiques de la marque américaine, dont des manteaux et des pantalons de neiges, qui se voient ré-imaginés par Aizawa d'une façon qui sera familière à ceux qui sont fans de son travail chez White Mountaineering. 

Pour marquer l'arrivée au Canada de Burton Thirteen, OTH a créé un espace dédié entièrement à la collection exclusive. Inspiré du lancement japonais de la collection, l'espace Burton Thirteen met en vedette un tee-pee construit avec une toile ayant un imprimé identique à celui utilisé par Aizawa et Burton. 

La collection Burton Thirteen est désormais disponible à la boutique, ainsi qu'en ligne.

OTH Burton Thirteen
OTH Burton Thirteen
OTH Burton Thirteen
OTH Burton Thirteen

Burton has carved itself an important place in the snowboarding community; The Burlington, Vermont company has the honour of calling itself the world's biggest snowboard brand and the creator of the world's first snowboard factory.

This season, though, they have pushed further into the fashion realm, teaming up with Yosuke Aizawa -- who worked at COMME des GARÇONS, before founding White Mountaineering and THIRTEEN WORKS INC -- to create a capsule collection titled Burton Thirteen.

OTH Burton Thirteen

The collection features a number of Burton staples, including winter jackets and snow pants, reimagined by Aizawa in a way that won't be unfamiliar to those who are fans of his work with White Mountaineering. 

To celebrate the arrival of Burton Thirteen in Canada, Off The Hook has created a pop-up shop within the store, dedicated entirely to the exclusive collection. The space is inspired by the Japanese launch of the collection and is built around a tee-pee constructed using fabric that features the same print used by Aizawa and Burton.

The Burton Thirteen collection is now available at the shop, and online.

OTH Burton Thirteen

Nous sommes contents d'accueillir l'huile à barbe Blackbird à la boutique. Formulé avec de l'huile de pépins de raisins, de l'huile d'argan, et d'autres huiles essentiels, Blackbird est spécialement conçu pour renforcer la couleur et le volume de votre barbe, et élimine aussi la peau sec. 

Passez en boutique dès aujourd'hui pour vous en procurez!

Blackbird OTH

We're happy to introduce Blackbird Beard Oil to the shop, just in time for "No Shave November", when beards inevitably become present everywhere. Made using grapeseed oil, argan oil, and other essential oils, Blackbird is designed to enhance natural hair colour, eliminate dry, itchy skin, and add body to your beard.

Stop by the shop today to pick some up!

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Jeudi soir, nous accueillons Petite Patrie et la capsule "La Haine", ainsi que la nouvelle collection Manheight. L'arrivé de ces nouvelles collections marque aussi le lancement d'une nouvelle section pour hommes au troisième étage.

Venez fêter le lancement en boutique, avec un 5à7 grâce à Broken Seven.

Petite Patrie Manheight Launch OTH

Thursday night, we welcome Petite Patrie and their "La Haine" capsule, as well as a new Manheight collection. The arrival of the two collections also marks the launch of a new men's section on the third floor.

Come celebrate the launch with a 5à7, courtesy of Broken Seven.

Burton Thirteen OTH

Burton s'est taillé une belle niche dans la communauté internationale de planche à neiges; la marque américaine, basée à Burlington, au Vermont, a l'honneur d'être la plus grande marque liée à ce sport d'hiver, ainsi que le propriétaire de la première manufacture de planches au monde.

Cette saison, Burton vise a se tailler une place dans le monde de la mode, faisant équipe avec Yosuke Aizawa, qui a travaillé chez COMME des GARÇONS avant de fonder White Mountaineering et THIRTEEN WORKS INC, pour créer une collection intitulé Burton Thirteen.

La collection est basée sur un nombre de morceaux classiques de la marque américaine, dont des manteaux, des pantalons de neige, et des sweats, qui se voient ré-imaginés par Aizawa d'une façon qui sera familière à ceux qui sont fans de son travail chez White Mountaineering. 

Cette collection extrêmement limitée sera disponible à la boutique à partir du 13 novembre, en quantités très limitées. 

Burton Thirteen OTH
Burton Thirteen OTH

Burton has carved itself an important place in the snowboarding community; The Burlington, Vermont company has the honour of calling itself the world's biggest snowboard brand and the creator of the world's first snowboard factory.

This season, though, they have pushed further into the fashion realm, teaming up with Yosuke Aizawa -- who worked at COMME des GARÇONS, before founding White Mountaineering and THIRTEEN WORKS INC -- to create a capsule collection titled Burton Thirteen.

The collection features a number of Burton staples, including winter jackets, snow pants and sweaters, reimagined by Aizawa in a way that won't be unfamiliar to those who are fans of his work with White Mountaineering. 

The extremely limited and coveted collection is set to land at the shop on November 13th. Stay tuned for more in the coming days. 

Burton Thirteen OTH

Nous sommes heureux de vous introduire à une nouvelle marque chez OTH, Brain Dead. La marque est reconnue pour ses designs néons qui contrastent aux t-shirts sur lesquels ils sont imprimés. Les inspirations derrière l’esthétique Brain Dead sont le post-punk, les bandes-dessinées peu connues, le skateboarding, et l'esprit de la culture peu connue en entier. Les nombreux designs graphiques de la marque font vite penser à la vibrante contreculture qui a fleuri au Japon sous les nombreuses lumières néons de Tokyo. 

Brain Dead est une collective creative qui réuni des artistes et des designer d'à travers le monde. Brain Dead n'est pas une seule personne, ni une seule idée. Elle existe dans l'espace entre les personnes, tout comme OTH le fait. Passez en magasin pour voir la collection Brain Dead et gardez un œil sur cette jeune marque!

We’re happy to introduce Brain Dead to Off The Hook. The brand is well known for its t-shirts, which feature bright, contrasting graphics. The inspirations behind Brain Dead’s aesthetic come from post-punk, underground comics, skateboarding, and the spirit of subculture as a whole. It’s hard to not think about the counter-culture that thrived amid Japan’s neon lights when looking at Brain Dead’s many designs.

Brain Dead is a creative collective of artists and designers from around the world. Brain Dead is not one person, nor is it one idea. It sits in the space between people, much like Off The Hook does. Stop by the shop today to check out what Brain Dead has to offer and stay tuned for more to come from this young and emerging brand.  

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Nous sommes fiers de vous présenter le Varsity Pack, notre collaboration Vans OTH pour cet automne, disponible dans le Authentic et le Sk8-Hi 46. Nous nous sommes inspirés de la culture universitaire montréalaise afin d’imaginer une collection enrichie de son style varsity.

Il y a plus de cent ans, le premier club de hockey au monde était fondé et la première partie de football à l’extérieur des États-Unis était jouée. Un étudiant universitaire inventait alors le sport qu’est le basketball. Tout cela se déroule à Montréal.

Rapidement, leur veste et leur chandail d’équipes universitaires ont été adoptés à l’extérieur de la patinoire et du terrain. Admirateurs du varsity jacket traditionnel, nous avons été influencés par son mélange de couleurs et de matières. Les empiècements de cuir et de feutre - dans les tons de gris, brun et bleu marin - incarnent bien cette esthétique à la fois sportive et collégiale. Finalement, les surpiqûres sur la chaussure Authentic et les panneaux du modèle Sk8-Hi témoignent de notre souci du détail afin de recréer un look universitaire à la perfection.

Les Authentic LX (95$ CAD) et Sk8-Hi 46 LX (135$ CAD) seront offerts en quantité limitée dès le samedi 25 octobre à 10h en magasin et 12h en ligne (heure de l’Est).

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We are proud to introduce the Varsity Pack, our Vans OTH collaboration for this fall, available in the Authentic and the Sk8-Hi 46. We were inspired by the Montreal college culture and imagined a collection channeling its authentic varsity style.

More than a hundred years ago, the first hockey club in the world was founded and the first football game outside the U.S. was played. A student who was currently in college would go on to invent the sport of basketball. All of it took place in Montreal.

Soon, the university teams’ jackets and sweatshirts were adopted outside the rink, off the court and off the field. As admirers of the traditional varsity jacket, we were influenced by the mix of colors and textures on this classic item while creating the Varsity Pack. The leather and felt pieces – in shades of grey, brown and navy – give a sportswear and college feel to the collection. Finally, the stitching on the Authentic and the paneling of the Sk8-Hi demonstrates our attention to detail and gives a final touch to our varsity look.

The Authentic LX ($95 CAD) and Sk8-Hi 46 LX ($135 CAD) shoes will be available in limited quantity on Saturday, October 25th at 10AM in store and 12PM in the online store (Eastern time).

Passez nous voir en boutique de samedi à lundi pour profiter de 50-70% de rabais lors de notre VENTE FLASH. La sélection soldé inclus, entre autre, des bottes Danner et des produits Soulland. Les produits en rabais se trouveront au troisième étage!

Stop by the store from Saturday to Monday to take advantage of 50-70% off during our FLASH SALE. The curated sale section includes, amongst others, Danner boots and Soulland clothing. The items on sale will be located on the third floor all weekend!

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La marque californienne Undefeated nous présente la troisième collection de sa ligne de vêtements Technical Goods. Photographié par Atiba Jefferson à LA, le lookbook met de l'avant des tissus performants, de nouveaux coloris et des imprimés attrayants pour la saison automnale. 

Les nouvelles collections AH14 de Undefeated sont maintenant disponibles à la boutique.


The California brand Undefeated is introducing the third collection of their Technical Goods clothing line. The lookbook shot by Atiba Jefferson in LA features high-performance fabrics, new colorways and interesting prints for the fall season.

New Undefeated FW14 collections are now available at the shop

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